Posted by : Mohd Asri Hj Zainal Mar 27, 2011


Assalamualaikum, salam rahmat untuk semua pengunjung. Moga pertemuan kita kali ini dicurahkan oleh Allah rahmat dan MaghfirahNya. Tidak mudah untuk kasih sayangNya jika diri kita tidak pernah mencintaiNya.

Sedikit perkongsian kali ini tentang sebuah lagu yang saya rasa masyhur disetiap lapisan umur masyarakat. Teman Sejati. Sambil saya sedang menggoreng cekodok bawang untuk dijadikan sarapan disini lagu ini berkumandang dicorong
speaker telefon saya. Sengaja saya pasangkan lagu supaya tidak bosan menggoreng cekodok yang menggambil masa yang lama. Semua insan inginkan seorang teman sebagai pengisi ruang hati. Saya juga tidak terlepas dari memiliki rasa ingin tersebut. Namun, kadangkala akibat tersalah memilih teman menyebabkan kita kecundang dengan hasutan syaitan.



Ciri-ciri teman yang ingin dijadikan pengisi hati lara selalunya menjadi tanda tanya. Bagaimana, Siapa dan Mengapa? Bagi insan lemah seperti saya yang tidak mempunyai kudrat ini saya selalu mendambakan agar dikurniakan insan yang bergelar teman yang benar-benar sejati tidak lari tatkala sempit tidak mengambil kesempatan tatkala sedang lapang. Rabbana Hablana Min Azjawina Wa Zurriyatina Qurratu A'yun! Isteri Sholehah, Teman Sholeh dan Jiwa Sholeh!




- Copyright © Selalu Berbicara -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -